بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و برندسازی خود برسند. انجیتک یک آژانس فناوری مبتنی بر ارزش است.

گالری

ارتباط با ما

ایران ، تهران بزرگ

engitech@oceanthemes.net

02144556677

دانش سرمایه گذاری

صندوق سرمایه‌گذاری یک نهاد مالی مستقل و دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار است که با استفاده از سرمایه افراد، در اوراق بهادار سرمایه گذاری می‌کند. صندوق های سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های غیر مستقیم سرمایه‌گذاری در بورس است که با تجمیع سرمایه‌های خُرد با هدف کسب بازدهی و پوشش ریسک به سرمایه گذاری در اوراق بهادار و دارایی‌های مالی می‌پردازد. استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری به کسانی توصیه می‌شود که فرصت یادگیری بازار مالی را ندارند. مدیران صندوق ها با استفاده از تیمی حرفه ای، به وسیله متنوع سازی پرتفو امکان نقدشوندگی بالا را برای سرمایه گذاران مهیا می نمایند. از معایب صندوق سرمایه گذاری می توان به امکان ایجاد تضاد منافع میان سرمایه گذاران و مدیران صندوق و همچنین نداشتن حق رای در مجامع شرکت ها اشاره نمود.

صندوق سرمایه گذاری

صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) چیست؟

نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که همچون اوراق بهادار قابلیت معامله در تابلو بورس را دارد.

صندوق سرمایه‌گذاری صدور و ابطالی چیست؟

سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در این نوع صندوق اقدام به صدور واحدهای سرمایه گذاری و در صورت نیاز به خروج، اقدام به ابطال واحدهای سرمایه گذاری می نمایند. برخلاف صندوق های ETF، واحدهای این صندوق در بورس معامله نمی‌شوند و از معایب این نوع صندوق ها عدم سهولت در خرید و فروش(صدور و ابطال) واحدهای سرمایه گذاری است. سرمایه‌گذاران برای خرید یا فروش واحدهای صندوق، باید به‌ صورت حضوری به شعب صندوق مراجعه یا از طریق سایت اختصاصی صندوق اقدام کنند.

انواع صندوق سرمایه‌ گذاری بر اساس ترکیب دارایی

صندوق درآمد ثابت

حداقل 70٪ از ترکیب دارایی‌های این صندوق در اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه گذاری می شود. این صندوق با پذیرش مقداری ریسک سعی بر کسب بازدهی بیشتر در مقایسه با سپرده بانکی دارد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالایی

صندوق‌ کالایی دارایی خود را در کالای فیزیکی یا اوراق بهادار مبتنی بر آن سرمایه‌گذاری می کند. به عنوان مثال، صندوق های طلا دارایی‌های خود را در سکه‌های قابل معامله در بازار بورس، گواهی سپرده شمش طلا و همچنین اوراق مشتقه بر پایه دارایی های مذکور سرمایه‌گذاری می‌کنند. به این ترتیب، دارندگان این صندوق نسبت به دارایی فیزیکی می‌توانند با هزینه نگهداری پایین تر و امنیت بیشتر اقدام به سرمایه گذاری کنند.

صندوق سهامی

حداقل 70٪ از ترکیب دارایی‌های این صندوق شامل سهام شرکت‌های بورسی می‌شود که از نقد شوندگی و پوشش ریسک بالاتر نیست به سهام برخوردار است. صندوق های اهرمی، بخشی و شاخصی از جدیدترین صندوق های سهامی به شمار می روند.

صندوق‌ مختلط

حداقل 40٪ و حداکثر 60٪ از ترکیب دارایی‌های این صندوق شامل سهام و مابقی آن به اوراق با درآمد ثابت اختصاص دارد. این صندوق پتانسیل صندوق سهامی (بازده بالاتر) و صندوق درآمد ثابت (نوسانات کمتر قیمت) را به صورت همزمان دارد. میزان ریسک این صندوق بین صندوق سهامی (زیاد) و صندوق درآمد ثابت (کم) است.

صندوق در صندوق‌

صندوق در صندوق‌، نوع جدیدی از صندوق‌های سرمایه گذاری است که سبد سرمایه‌گذاری خود را از صندوق‌های دیگر تشکیل می‌دهد. در واقع پرتفوی این صندوق‌ها متشکل از صندوق‌های دیگر است. مهم‌ترین مزیت این صندوق، کاهش هزینه‌هاست.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *