بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و برندسازی خود برسند. انجیتک یک آژانس فناوری مبتنی بر ارزش است.

گالری

ارتباط با ما

ایران ، تهران بزرگ

engitech@oceanthemes.net

02144556677

اینکه سرمایه گذار از ریسک و خطر گریزان است و به سوی بازده و سود تمایل دارد یک اصل شناخته شده در فرهنگ سرمایه­ گذاری است. به همین خاطراست که سرمایه گذاران ریسک گریز از ورود سرمایه خود به جایی که خطر و ریسک وجود دارد یا افق نامشخصی در برابر سود و اصل سرمایه شان هست، امتناع می کنند. به طور خلاصه ریسک گریزی را اینطور می شود بیان کرد که سرمایه گذاران طرحهای مخاطره آمیز را نمی پذیرند مگر اینکه بازده مورد انتظار طرح خیلی زیاد باشد. سرمایه گذاران را می توان از نظر پذیرش ریسک به سه دسته تقسیم نمودِِ:

  • افراد ریسک گریز : این افراد استراتژی محافظه کارانه دارند. یک شخص ریسک گریز ترجیح می دهد که یک بازده مطمئن بدست آورد و در حالتی که شانس و اقبال مطرح باشد شرکت نخواهد کرد.
  • افراد ریسک پذیر : این افراد استراتژی جسورانه ای دارند و شخص در این حالت خواهان پذیرش ریسک است، مایل است شانس خود را بیازماید.
  • افراد خنثی نسبت به ریسک : سومین گروه افرادی هستند که به اصطلاح آنها را ریسک خنثی می نامند. این افراد ارزش پولی را مقدار ارزش اسمی آن می دانند. رفتار ریسک خنثی اغلب در افرادی دیده می شود که بیش از حد ثروتمند هستند.

فرآیند مدیریت سبد سهام در نهادهای مالی مانند سبدگردان البرز در ابتدای امر با تحلیل ریسک و میزان خطر پذیری سرمایه گذار آغاز می شود. کارشناسان و تحلیلگران البرز با بررسی رویکردها و علایق و سوابق سرمایه گذاری اشخاص، با استفاده از مدلهای علمی و تجربی و با لحاظ رویه های ابلاغی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، نسب به سنجش میزان ریسک پذیری و بازده مورد انتظار سرمایه گذار اقدام و پس از بررسی های دقیق مدلی از سرمایه گذاری مختص هر سرمایه گذار را تهیه و به او ارایه می کنند.

تحلیل رسیک